La Federació Junta Fallera de Sagunt va celebrar dissabte passat, 12 de maig, la festivitat de la Creu de Maig que va tindre lloc en l’església del Salvador de Sagunt. Aquest esdeveniment va començar amb un passacarrer per la ciutat de Sagunt on els representants de les comissions falleres del Camp de Morvedre van acudir a recollir a les Falleres Majors de la Federació Junta Fallera de Sagunt, Mar Gimeno i Andrea Escribà.
Posteriorment tota la comitiva fallera es desplaçaria desfilant fins a l’església del Salvador on es va realitzar l’acte i es va procedir a la benedicció de l’estàtua floral de la Creu de Maig.
Per finalitzar, les màximes representants de la festa josefina de la comarca, van acudir a la processó que, anualment, es celebra en el nucli històric saguntí en honor a la Verge dels Desemparats. D’aquesta manera, Mar Gimeno, Andrea Escribà, les seues Corts d’Honor i els representants de les diferents comissions falleres, van participar en aquest acte que es va iniciar en la plaça Blasco Ibáñez de Sagunt i que va culminar en l’ermita situada en el carrer Major, on van dipositar les seues flors davant la imatge de la patrona dels valencians.
FOTOS: PACO BONO