Diumenge passat 24 de febrer, a la Casa Municipal de Cultura de Port de Sagunt es va celebrar un any més, l’acte de clausura de les activitats culturals i esportives de l’entitat fallera saguntina que va estar presidida per les seues màximes representants, Paula Marrón i Pérez i Inés Miret i Herrero. A més, aquest mateix dia, es va realitzar el certamen de balls de saló en el qual les comissions van posar el ritme a aquesta jornada i en la qual van participar les falles El Palleter, La Palmereta, La Marina, Gilet i Plaça Rodrigo.
Així mateix, la Federació Junta Fallera de Sagunt va aprofitar l’ocasió per a dur a terme la presentació oficial del llibre de Falles 2019, coordinat pel delegat de llibret, Vicente Cuenca, on es recull tot el que s’ha realitzat durant aquest exercici, així com les fotografies dels representants de les comissions i els esbossos dels monuments que es plantaran en unes setmanes.
De la mateixa manera, es van donar a conéixer els premis del concurs de narrativa que, en categoria adulta han sigut: el tercer premi ha sigut per a Ana Mª Blanch i Martínez de la falla Els Vents, el segon per a Valentina Verdugo i Perona de la Palmera i el primer per a Carlos Segundo i Rajadell de la Palmereta. En categoria infantil, el tercer premi ha sigut per a Iván Escrig i Requena del Palleter, el segon per a Judith Alcaide i Sánchez de la Marina i el primer premi ha recaigut en Álvaro Noguera i Gómez del Mercat.
A més, també es van fer lliurament dels premis del concurs de teatre. En la categoria de millor actor el vencedor va ser Javier Marzal i González del Palleter, el segon premi va ser per a Jose Mª Catalunya i Oliver de Gilet i el tercer per a Francisco Javier Pérez i Fuentes del Palleter; en la categoria de millor actriu, la falla El Palleter va fer ple recaient el primer premi en Cristina Vila i Diaz, el segon en Grisela Antoni i Mascarós i el tercer premi per a Silvia Cámara i Ballester. Quant al millor vestuari i escenografia el vencedor va ser la falla de Gilet, seguit El Palleter i Plaça Rodrigo mentre que la millor posada en escena va ser també per al Palleter mentre que Gilet i Els Vents van ser el segon i tercer classificat, respectivament.
L’acte va finalitzar amb el lliurament de tots els guardons esportius i culturals a les comissions falleres, així com el lliurament dels corresponents llibres oficials. Esment especial per a la falla El Palleter que ha aconseguit la millor participació en les activitats culturals i a la Falla La Victòria que ha aconseguit la millor participació en les activitats esportives de la Federació Junta Fallera de Sagunt en aquest exercici.