L'adeu de les màximes representants va posar en peus a l'auditori
El món faller del Camp de Morvedre va acomiadar este divendres a les seues Falleres Majors 2025, Julia Palanca Benito i Teresa Aparicio Matallín, així com a les seues Corts d’Honor; sis xiquetes: Irene Rodríguez, Elena Marco, Lucía Segòvia, Naiara Sanchís, Alejandra Diago i Alejandra Valera i sis dones: Zoe Rubio, Marta Pomer, Cristina Estada, Elba Martín, Vanesa Gutiérrez i Arantxa Gil, que durant tot l’exercici 2024-2025 han sigut una gran família per a les màximes representants, van comentar en l’acte celebrat en el centre cultural Mario Monreal
Un esdeveniment molt emotiu que començava amb bonics records amb un audiovisual replet de moments, vivències i instants inoblidables amb el qual es va repassar el millor del 2025 i es va posar el fermall d’or a este.
Una nit de paraules d’agraïment i de molta estima, com les que van tindre les Corts a les seues falleres majors, intervencions que van completar quatre representants 2025, dos infantils i dos adults, els qui van realitzar balanç d’un any “únic”.
El president de FJFS, Hugo Morte, també va destacar l’especial de tot el viscut, però, sobretot, fer-ho amb Julia i Teresa i les seues corts d’honor, de les quals va ressaltar molt emocionat, el seu “saber estar” i el seu compromís amb el càrrec. No es va oblidar de les famílies, a les quals es va dirigir dient-les que “ací teniu un amic per sempre”. Un discurs en el qual no van faltar els afalacs a les màximes representants, a les quals portarà per sempre en el seu cor, va asegurar.
Seguidament, va prendre la paraula l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, qui va agrair a Julia i Teresa el poder haver compartit el seu somni amb elles, somni que no acaba ací, va dir, perquè “mai es deixa de ser fallera major, ser fallera major és una flama que romandrà sempre encesa i que cremarà dins de vosaltres per sempre”.
Paraules FFMM
Sens dubte, el moment més esperat va ser el dels parlaments de les Falleres Majors. Primer va ser el torn de Julia Palanca Benito, la Fallera Major Infantil de FJFS 2025. Julia no es va oblidar de ningú en el seu discurs-comiat, primer va donar les gràcies a les seues meduses, així crida a la seua Cort d’Honor, al president i vicepresident, als membres de FJFS, família, representants 2025, a l’ajuntament, a la seua família, als germans italians, i així una llarga llista. Un gràcies ple d’anècdotes viscudes amb cada un d’ells, des de la crida de l’alcalde fins als rics berenars preparats per protocol. Un discurs en el qual assegurava que ha sigut com Peter Pan i a vegades Matilda. Un somni que ha complit i no queda ací, perquè com ja va advertir al seu pare, “estigues tranquil que hauran de passar altres 12 anys per a continuar amb els meus somnis fallers”.
Ha sigut un any “ple d’eufòria, de records que posen la pell de gallina i de mirades i abraços que enamoren. Gràcies, per sempre vostra julia”, es va acomiadar.
Teresa Aparicio també va tindre paraules d’agraïment per a cada una de les persones que han viscut juntament amb ella este regnat que qualificava de “màgic”. Malgrat estar molt emocionada i amb llàgrimes en els ulls, va deixar clar que el comiat no era un moment trist per a ella, perquè “he gaudit plenament i he crescut com a fallera i com a persona, gràcies a un any meravellós i increïble, ple d’aprenentatges”.
La fallera Major va voler llançar un missatge a totes aquelles dones i xiquetes que perseguixen este somni, “mai deixeu de somiar, tot passa per una raó”, va afirmar.
La FM es va acomiadar amb la mà estesa, “em vaig, però estic per al que necessiteu”, recordant que la podem trobar en la seua comissió de Luis Cendoya, on “continuaré treballant per la cultura, la igualtat i les falles”.
Discursos de les dos que van posar a la gent en peu i que van arrancar sentits aplaudiments.
L’acte finalitzava amb un sopar, on es va fer un intercanvi de regals entre les falleres majors i les seues corts d’honor, així com amb els representants 2025, a més del tradicional brindis de les màximes representants.






